Een sterk LinkedIn profiel is een professionele weergave van jezelf online. Het is ideaal om jouw doelgroep aan te spreken of klanten te werven. Dit geldt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor commercieel directeuren. Desondanks hebben andere professionals die expert zijn in hun vak een groot platform om de kennis die ze hebben te delen

Een professioneels sterke profielfoto

LinkedIn is bedoeld als een zakelijk platform. Het is daarom dus niet van toepassing om als profielfoto een foto aan het strand te plaatsen. Deze profielfoto moet straks, netjes en professioneel zijn een tip is om dat te laten maken door een bedrijf als Link Fotografie. Zodat je zeker bent van een zakelijke weergave van jezelf. Maar hoe ziet een goede zakelijke profielfoto eruit? Tips hiervoor zijn om een foto te gebruiken waar recht in de camera wordt gekeken ofwel niet wegkijkend van de lens. Verder is het goed om ontspannen en recht in de camera te staan, lichaamstaal doet namelijk een hoop. Met een goede lichaamstaal maak je een goede eerste indruk.

Een pakkende headline: 

Allereerst kijkt men naar de profielfoto vervolgens wanneer de profielfoto is bekeken komt men neer op de headline. Deze headline is naast de profielfoto standaard zichtbaar. Deze headline wordt voornamelijk gebruikt om de huidige functie te beschrijven, al hoeft dit niet. Wanneer je belangrijke zoekwoorden die passen bij jou doelgroep toevoegt wordt jouw profiel alleen maar sterker. Maak deze headline pakkend zodat mensen geneigd zijn om op jouw profiel te klikken.

Een samenvatting moet degene over de streep trekken

De samenvatting functie op het profiel zorgt ervoor dat je profiel bezoeker dieper ingaat om te willen weten wie jij bent. Deze profiel bezoekers hebben eerst hun oog gevestigd op je profielfoto en headline en zijn toen op de samenvatting belandt. Maar wat moet hier nu in beschreven worden?

Factoren die in deze samenvatting moeten terugkomen zijn: je huidige baan, je loopbaan en wat drijft je. Mensen komen naar jou profiel toe omdat ze geïnteresseerd zijn in je laat daarom precies weten wie jij bent. Als allereerste vertel je over je huidige baan/positie om te weten dat ze bij de juiste persoon zitten en daarna ga je er dieper in door. Je gaat vertellen over je loopbaan hoe je bent gekomen op de plaats waar je nu bent. En als laatste knaller wat je drijft. Je doet je werk met passie en laat die passie overkomen bij je profiel bezoeker.