Veel mensen maken vaak dankbaar gebruik van de ‘snooze’-functie en blijven hierdoor elke ochtend nog rustig wat extra minuutjes in bed liggen. Om zichzelf daarna weer te moeten haasten om op tijd te komen voor die ene afspraak. Het is een kwestie van doorzettingsvermogen om toch meteen uit bed te komen. Met de tips die je in dit artikel vindt word je vanzelf een ochtendmens en word je energieker wakker. 

Ga niet snoozen

Als je moe wakker wordt, is de eerste gedachte vaak dat je wat langer wilt blijven liggen. Want langer snoozen, is meer slapen, is uiteindelijk minder moe zijn. Toch? Eigenlijk is snoozen juist niet goed voor je. Als je voor de eerste keer wakker wordt, krijgen je hersenen het signaal dat ze actief moeten worden. Dat duurt wel een tijdje, maar in die tijd  moet je daadwerkelijk wakker zijn. Als je weer gaat slapen, raken je hersenen in de war. Want wat wil je nou, wakker worden of juist niet? Door die verwarring kan een lusteloos gevoel ontstaan waardoor je alleen nog maar lastiger uit bed kunt komen. Dus wanneer je meteen nadat je wakker wordt door een wekker van Jansen Enterprises uit bed komt, ga je je uiteindelijk energieker voelen. 

Drink een glas water

Wanneer je moeite hebt met direct en energiek wakker worden, kan een glas water drinken als je net wakker bent jou misschien helpen. Door elke ochtend direct water te drinken, spoel je afvalstoffen uit je lichaam zodat je fris en gezond de dag kan beginnen. Het zorgt daarnaast ook voor een betere stofwisseling. 

Zorg voor voldoende licht in de ochtend

Geblindeerde gordijnen zijn fijn als je ’s avonds in slaap wilt vallen. Maar wanneer je in de ochtend wakker wil worden, maken die gordijnen het alleen maar lastiger voor je. Om in de ochtend energiek te zijn, hebben we daglicht nodig. Door zonlicht van buiten weet onze biologische klok dat het tijd is om wakker te worden. Doe daarom bij het wakker worden meteen je gordijnen open, investeer in een wake-up light of maak een wandeling in de ochtend.